Saturday, September 5, 2009

ANEKDOT 14 RAMADAN



Suatu petang (agak-agak dalam pukul 3 petang), A menerima satu kiriman SMS daripada rakannya, B. Lalu, mereka pun berbalas-balas SMS. Lebih kurang begini SMSnya.

B: Weh, buka mane weh?
A: Aku cam biasa la. Tapau dekat food court. Tak pun nanti aku tanya Sahak, dia gi Masjid Fasa II ke tak. Kalau gi aku polo nanti. Nape dok?
B: Jom buka kat luar nak? Kat Mines. Lu free tak?
A: Mines ea? Adei, gile jauh. Ko nak makan ape kat Mines tu, jauh sangat. Aku takde transport la weh nak gi sana. Roomate aku pakai moto dia.
B: Teringin nak makan pizza la weh. Kita tong-tong ar, beli yang besa punya. Transport? Ala, naik Rapid sudah. Aku tunggu kat sini. Aku dah kat Mines nih.
A: Ayo, gigih kot naik Rapid. Ok la. Ko tunggu kat sana ea. Dalam pukul 5 ke, aku gerak ar gi sana nanti. Nak YM dengan kawan Indon aku pukul 4 nanti. Semalam dah janji dengan dia.
B: Ok, aku tunggu ko kat sini ea. Em, kalau ada buah kurma bawak ar sekali. Huhu...
A: Motif, bawak kurma dari sini? Huhu..ok, nanti dah sampai aku mesej ko.

6.40 Petang/Mines/Kedai Pizza

A: Weh, mane ko? Aku dah kat kedai Pizza ni. Tak nampak ko pun. Ko gi Giant ke?
B: Alamak weh, aku kat Masjid Fasa II. Tadi Roomate aku ajak buka sini. Dia dari rumah mak cik dia dekat Balakong tadi. Terus ambik aku dekat Mines. Sori weh. Aku nak bagitau ko tadi. Dah taip, pastu rupa-rupanya aku tak sent.
A: Lor...Ok, Selamat Berbuka. Nanti bagitau aku ea, ko buka apa dekat Masjid Fasa II. Aku mungkin buka Pizza kot.

A Terus berlalu meninggalkan kedai Pizza, dan keluar dari Pasaraya Mines dan menuju ke sebuah kedai mamak. Namun, A mendapati kedai tersebut sudah penuh. Dengan berat hati, dia melangkah ke kedai 7 Eleven yang berdekatan dan membeli sebuku roti berperisa Vanilla.

2 comments:

WaRKaH CiNTa said...

Assalamualaikum W.B.T..
Ini.. sekadar fiksi atau terilham dari situasi sebenar? Kalau terjadi pada empunya diri, pesanan saya ~ sabarlah ye, langit tak selalu cerah. Hehe..

Anonymous said...

hai lan...ni kisah ko ke?... sedih gler..klu ni kisah ko aku geram gler ngan kwn ko tu..kim slm sikit...hhahahhahah