Friday, April 25, 2008

EMEL DARI JAKARTA

Beberapa hari lalu, aku mendapat satu emel daripada seorang rakan penaku dari Jakarta. Barangkali, tidak ada dalam kalangan rakanku di sini yg mngenalinya kerana aku memang sangat berahsia dengan talian pershabatan ini, dan aku memang tidak pernah menceritakan perihalnya kepada sesiapa pun.

Chinta (jangan cepat terkejut, namanya memang klasik begitu) baru sahaja kehilangan teman baiknya pada 20 April lepas, dan aku mendapat beritasadis tersebut pada 23 April yg lalu. Dalam emelnya itu, Chinta dengan hiba berkongsi kesedihannya denganku, dengan mengatakan bahawa kehilangan seorang rakan karibnya (Juiliana Simou) adalah satu tamparan yg sangat hebat yg pernah dilaluinya setakat ini. Aku, meski tidak mengenali Juiliana secara dekat, tapi tetap merasakan kepedihan hatinya kerana aku juga pernah kehilangan orang yang aku sayang.

Mwnurut Chinta, Juilianalah sahabat, teman seperjuangan, adik, dan sahabat yg memahami. Kata Chinta:" Hargakan apa yg kamu genggami pada hari ini, kerana barangkali kamu tak sempat pun mnyentuhnya apabila ia tiada pada hari esok."

Buat Chinta, tabahlah menghadapi dugaan ini, dan buat Juiliana, al-fatihah...

No comments: